Billedkunstnerisk Grundkursus – BGK

Er du mellem 16-25 år – og brænder du for kunst og vil gerne lære mere?

Så tilmeld dig vores Billedkunstneriske Grundkursus, BGK, som er et 3-årigt forløb for dig med særlig evne og interesse for kunst.

Her kan du fordybe dig og udvikle dit kunstneriske talent i et spændende, kreativt miljø med andre unge. Du kan også forberede dig til optagelse på videregående billedkunstuddannelser og andre kreative uddannelser.

Se vores informationsvideo om BGK:

Samarbejde med Aros…. udstillinger? Århus Statsgymnasium?

Holdstart

Vi starter i september med undervisning 1-2 gange om ugen. Forløbet er 3-årigt.

Optagelse på BGK Aarhus

Vi optager elever til BGK via optagelsespræsentation den 4., 11., 12., 17. og 18. maj 2021.

Optagelsesforløbet foregår sådan, at vi først giver dig en hjemmeopgave inden selve præsentationen. Du medbringer besvarelsen på opgaven til præsentationen sammen med egne værker (fx tegning, maleri, skitser, foto, skulptur eller video).

Har du lyst til at være med? Så send os en mail på bgk@aaboms.dk med navn, fødselsdag, adresse, telefonnummer og e-mail.

Du kan også ringe til os på tlf. 8620 2223 eller 3023 1424, hvis du har spørgsmål. Vi bliver glade for at høre fra dig!

Præsentationen varer ca. 30 minutter.

Afmelding af nuværende elever

Går du allerede på BGK og ønsker at afmelde din plads, skal det ske via skriftlig henvendelse til bgk@aaboms.dk.