Undervisningsmatieriale

Her finder I undervisningsmateriale udviklet i regi af Aarhus Billed- og Medieskole, som frit kan downloades.

Ordet på bordet
Undervisningsmaterialet er resultatet af Aarhus Billed- og Medieskoles projekt ‘Ordet på bordet – inspiration til skrivelyst’, der havde til formål at give endnu flere børn og unge mulighed for at arbejde med kreativ skrivning. Med støtte fra Statens Kunstråds Huskunstnerordning tilbød skolen skriveworkshops for skoleklasser fra 6.-9. kl. med forfatterne Dy Plambeck og Carsten René Nielsen. Erfaringerne fra projektet har betydet, at vi nu tilbyder workshops i kreativ skrivning som en fast del af skoletjenesten.

Download det her: Ordet på bordet – Inspiration til skrivelyst (pdf)

SUB-FILM. En kogebog til filmproduktion
Undervisningsmaterialet er udviklet af projektet SUB-FILM i Aarhus. SUB-FILM var en del af et 3-årigt, landsdækkende modelforsøg, som i 2011-14 havde fokus på ungekultur.

Du kan downloade undervisningsmaterialet som almindelig pdf her