PRESSEMEDDELELSE: Børn bygger kameraer og fotograferer

100 børn og unge på fritidshold i Aarhus Billed- og Medieskole har i dette skoleår fordybet sig i det analoge fotografis muligheder. Nu er det muligt at opleve udstillingen udendørs i glascontaineren ved siden af Brobjergskolen på Frederiks Allé, hvor Aarhus Billed- og Medieskole bor.

Pinhole (hulkamera) er den simpleste form for fotografi, hvor langsomhed og proces er i fokus. I Pinhole projektet har elever i alderen 8-18 år på Grundhold i billedkunst og Art Attack bygget deres egne hulkameraer af paprør og efterfølgende fotograferet og fremkaldt billeder. De har oplevet magien i skolens mørkekammer, og erfaret at den analoge proces tager tid.

Kunstner og fotograf Barbara Katzin har været gæsteunderviser i projektet.

Pinhole udstillingen kan opleves udendørs frem til juli i glascontaineren ved siden af Aarhus Billed- og Medieskole. Glascontaineren er placeret mellem Føtex på Frederiks Allé og Aarhus Billed- og Medieskole på Valdemarsgade 1E-1F, 8000 Aarhus C.

Fakta om Aarhus Billed- og Medieskole
I Aarhus Billed- og Medieskole kan børn og unge fordybe sig i tegning, arkitektur, maleri, kreativ skrivning og meget mere på fritidsforløb. For de ældste videregående elever har skolen et 3-årigt Billedkunstnerisk Grundkursus (BGK), hvor unge fra 16-25 år kan søge optagelse. Snart er det muligt at tilmelde sig nye fritidshold på www.aarhusbilledogmedieskole.dk. Aarhus Billed- og Medieskole bor på den gamle Brobjergskole i hjertet af Aarhus.

Aarhus Billed- og Medieskole er støttet af Aarhus Kommune

For yderligere information kontakt:
Leder Hanne Algot Jeppesen tlf. 30231424 / 86202223
Mail: post@aaboms.dk